Siecieborzyce.

Czwartek, 24 marca 2016 • dodano: 28.03.2016 | Komentarze 8

Wielkanoc spędzana u rodziców to nie jest powód aby na kilka dni rozstać się z rowerem. Wręcz przeciwnie, Michaś trafił w objęcia dziadków, ja dostałem trochę wolnego czasu w prezencie, więc nie zastanawiając się długo wskoczyłem w rowerowe ciuchy i pojechałem przed siebie.

Przed siebie oznaczało kierunek na Kożuchów i improwizacji w dalszej drodze. Padło na Stypułów, po drodze chciałem kupić strusie jajko na Wielkanoc na pobliskiej farmie tych ptaków, ale okazało się że jest zamknięta i prawdopodobnie już jej nie ma. Gdy minąłem już tą długą i ciągnącą się w nieskończoność wieś, stanąłem na rozdrożu i wybrałem drogę w lewo. Przyjemna, pagórkowata i zalesiona trasa doprowadziła mnie do Siecieborzyc, wsi w której nigdy nie byłem.

Na dzień dobry wieś przywitała mnie brukiem, normalka w Lubuskiem. Po chwili piękny, stary kościół, normalka w tych stronach. Kawałek dalej ruiny, niewątpliwie pięknej kiedyś, posiadłości. Coś niesamowitego. Praktycznie każda wieś, miasto, miasteczko ma tutaj pałacyk, pałac, zamek, zameczek. I dlatego tak bardzo lubię tu jeździć. Kolejną niesamowitą rzeczą w Siecieborzycach jest to, że jakieś 80% domów stojących w tej mieścinie jest wybudowana z kamienia. Duże, polne kamienie to główny budulec. Jeździłem po wsi, oglądałem i podziwiałem. Warto zgubić się gdzieś pośrodku niczego, warto trafić tam gdzie nikt Cię nie zaprowadzi.

Droga powrotna do Bytomia Odrz. wiodła przez Borów Wielki, w którym skręciłem w nieznaną mi dotąd drogę do Borowa Polskiego. Gdy dojechałem na miejsce mym oczom ukazał się widok z gatunku tych, które chłonie się całym sobą. Przepiękna panorama Wzgórz Dalkowskich na wschodzie, Dolina Odry na północy i majaczące w oddali wieżowce Zielonej Góry. Niesamowite miejsce, niesamowita sceneria. Gdy dodać do tego zabytkowy kościół oraz XI-to (!) wieczne ruiny zamku rycerskiego w tej maleńkiej wioseczce otrzymamy obraz całości. Będę tu wracał.

Ciężko się jechało, nogi bolą, jestem ociężały. Forma w lesie.

Stoi sobie blok, stoi i stoi. I tak już ze dwadzieścia lat...

Gotycki kościół filialny pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej, 1260r. Siecieborzyce.

Ruiny pałacu w Siecieborzycach.

Późnogotycki kościół filialny pod wezwaniem św. Klemensa, XVw. Borów Polski.

Piękna panorama z widokiem na Wzgórza Dalkowskie, Borów Polski.
Kategoria Lubuskie

| 19:01 środa, 30 marca 2016 | linkuj Kiedy Niemcy napadli na Sri Lancę ?
Czy coś przeoczyłem ? :-))
| 14:31 środa, 30 marca 2016 | linkuj Sri i Kotte poszły mi sprawnie. Żaden problem :)
| 08:10 środa, 30 marca 2016 | linkuj A będąc na Sri Lance taki kwiatek można trafić - Sri Dźajawardanapura Kotte. Wymówicie?
| 21:56 wtorek, 29 marca 2016 | linkuj Lubuskie jest zacne, nie ma co. Jeszcze kiedyś stanie się modne! I to nie ze świebodzińskich maszkaronów :) a ferm strusi nie lubię, bo jaja są może i fajne, ale zarzynanie tych ciekawskich stworzeń na mięso budzi mój opór.

Jurek, ja ostatnio koło "siebie" (niedaleko Pławnej) natrafiłem na nazwę wsi - Przeździedza. Z ciekawości próbowałem to wymówić i zaśliniłem mocowanie kasku. Tak, to zdecydowanie zemsta na Niemiaszkach :)
| 17:46 wtorek, 29 marca 2016 | linkuj Jurek jakoś trzeba było się im odgryźć więc tego typu nazewnictwo jest idealne ;)

Kuba dzięki :)
| 17:17 poniedziałek, 28 marca 2016 | linkuj Nieraz się zastanawiam nad nazwami miejscowości na ziemiach odzyskana ... .
Mam taką teorie ... że są takie chwaszczące na złość zachodnim sąsiadem ! :-)
| 17:11 poniedziałek, 28 marca 2016 | linkuj Ekstra !!!
I Wesołych Świąt ! :-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa nycht